Sebastian Zenker is universitair hoofddocent aan de Copenhagen Business School. Hij heeft zijn doctoraat behaald aan de Universiteit van Hamburg en deed internationale ervaring op als gastonderzoeker aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Hij is een expert op het gebied van place marketing en place branding.
Zenker is voorstander van een multidisciplinaire ‘out of the box’-aanpak van place branding, niet alleen vanuit het marketingperspectief, maar ook vanuit sociaalpsychologisch en bestuurskundig perspectief. Op de vraag of place branding tijdverspilling is antwoordt hij dat place branding zeker veel academische waarde heeft, maar dat het in de praktijk alleen zin heeft als je iets goeds hebt om te communiceren. Heb je dat niet, dan kun je je tijd en geld beter besteden aan het verbeteren van de plek zelf.
Naast hoofddocent is Sebastian Zenker ook onafhankelijk adviseur. Zo verbindt hij de academische wereld met de praktijk en ervaart hij of theorieën en concepten werken en overleven in de ‘echte wereld’. Vanuit zijn bedrijf www.placebrand.eu werkte hij voor steden als Berlijn, Hamburg en Kopenhagen.
Lees alvast dit artikel van Sebastian Zenker over de waarde van place branding en city marketing en de nieuwste ontwikkelingen in ons vak.