Nationaal Congres Citymarketing 2024 ‘Talent & Impact’
Op donderdag 6 juni 2024 vond op de Universiteit van Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Dit jaar stond het congres in het teken van het thema ‘Talent & Impact’. Het congres trok 195 professionals uit heel Nederland die zich bezighouden met de marketing van hun stad of regio.
In het ochtendprogramma werden de uitdagingen en kansen rondom talent en impact uitgebreid besproken. Het vinden en binden van talent is essentieel voor elke stad en regio. Talent zoekt niet alleen naar kansen, maar wil ook impact maken en een positieve invloed hebben op de levenskwaliteit in een stad. .
“ 𝗪𝗲 𝗺𝗼𝗲𝘁𝗲𝗻 𝗿𝗮𝗱𝗶𝗰𝗮𝗮𝗹 𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀 𝗴𝗮𝗮𝗻 𝗸𝗶𝗷𝗸𝗲𝗻 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝘁𝗮𝗹𝗲𝗻𝘁. 𝗘𝗻 𝘄𝗲 𝗺𝗼𝗲𝘁𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗰𝗶𝘁𝘆𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗻𝗮𝗮𝗿 '𝗰𝗶𝘁𝘆 𝗽𝘂𝗿𝗽𝗼𝘀𝗶𝗻𝗴'. ”
Carlijn Leenders | bestuurslid Netwerk Citymarketing Nederland
De dag begon met een hartelijke Brabantse ontvangst, waarbij de deelnemers werden verwelkomd met traditionele worstenbroodjes. De officiële opening werd verzorgd door Marc Meeuwis, voorzitter van Netwerk Citymarketing Nederland, samen met dagvoorzitters Ruurt van der Wel en Carlijn Leenders. Hun inspirerende woorden zette de toon voor een dag vol waardevolle inzichten en discussies.
Impressie per spreker
in Tilburg
Na een bijzonder smakelijke lunch vertrokken de bussen naar verschillende richtingen in Tilburg voor 10 inspirerende stadssafari's. En misschien is het je al opgevallen tijdens het congres; een nieuw logo en nieuw merk voor Tilburg; in Tilburg. Per 14 juni zijn er twee nieuwe websites live, intilburg.com en infointilburg.com en komt er een einde aan de labels voor de diverse doelgroepen die Marketing Tilburg afgelopen jaren voerde. Reden voor een treinreis richting Tilburg, zeker als je benieuwd bent geworden naar aanleiding van het ruime aanbod aan safari's tijdens het congres.
Wil je meer weten of wil je ook één van de andere stadssafari's in Tilburg bezoeken? Neem vooral contact op met Nicole Severijns: nicole.severijns@marketingtilburg.nl.
Tenslotte
Het Nationaal Congres Citymarketing 2024 bood diepgaande inzichten en inspiratie rond het thema Talent & Impact. Twee belangrijke takeaways van het congres waren de noodzaak om radicaal anders naar talent te kijken en de verschuiving van citymarketing naar 'city purposing'. Deze nieuwe benadering kan steden en regio’s helpen om talent aan te trekken en een positieve impact te maken op hun gemeenschappen.
Als afsluiting kregen alle deelnemers een Pakje Kunst mee, een creatief Tilburgs idee dat perfect past bij het DNA van de stad. Met een beetje creativiteit kun je iets prachtigs creëren, zelfs uit oude dingen. Dit congres onderstreepte het belang van een gezamenlijke aanpak om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan en een inclusieve, dynamische samenleving te creëren.
Bedankt!
Onze speciale dank gaat uit naar alle betrokkenen en in het bijzonder Marketing Tilburg voor hun voortreffelijke gastheerschap:
Gaststad Tilburg: Marc Meeuwis & team Marketing Tilburg.
Keynote sprekers: Dan Rosenberg, Nicoline Meijer, Emiel Kuijpers, Ton Wilthagen
Moderators: Carlijn Leenders & Ruurt van der Wel
Gastsprekers: Frits Mahovic & Cas (CEO voor een dag)
Fotograaf: Peter van Geest