LESSEN UIT BRAINPORT VOOR HET AANTREKKEN VAN TALENT - Emiel Kuijpers | Brainport

Emiel Kuijpers deelde zijn ervaringen met het merk Brainport Eindhoven en de lange geschiedenis van Eindhoven in het binden van talent, zoals de initiatieven van Philips met huisvesting en de oprichting van PSV in 1913. Hij besprak de huidige afhankelijkheid van de regio van internationaal talent om duizenden vacatures in te vullen. Een opvallende campagne was ‘Stop waiting for the American dream’, die ondanks het feit dat het niet direct Amerikanen aantrok, veel persaandacht genereerde.

Andere opvallende projecten: 10 kandidaten uit 10 verschillende landen, waarvan een week lang bezoek een waardevolle promotievideo opleverde en het Project Beethoven, een plan van het kabinet om extra te investeren in talentontwikkeling, wonen en werken in de regio Eindhoven. Daarnaast werd een samenwerking met DJ La Fuente aangegaan om successen zoals het PSV-kampioenschap te vieren en zo de gemeenschap te verbinden.