DE WINNAAR VAN DE NCNL AWARD 2018

MarketingOost winnaar van de Netwerk Citymarketing Award 2018

De Netwerk Citymarketing Award 2018 is gewonnen door MarketingOost met ‘Habeant Hansam Suam, Het verschil maken op basis van een eeuwenoud DNA.’

De toekenning kwam tot stand door een combinatie van een jury- en een publieksbeoordeling op basis van de gehouden pitches. Zowel jury als publiek gaf MarketingOost de beste beoordeling. De award werd uitgereikt tijdens de Dag van de Citymarketing.

Toelichting van Juryvoorzitter Erik Braun: ‘De samenwerking op basis van de gedeelde Hanze-historie, waarin de lokale citymarketing organisaties, regiomarketing organisaties en NBTC Holland Marketing zijn vertegenwoordigd, is bijzonder. Voor buitenstaanders lijkt het logisch om de rijke historie te gebruiken, maar het in de praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging.

De genomineerden voor 2018 waren:

Hanzesteden Marketing: Habeant Hansam Suam
Het verschil maken op basis van een eeuwenoud DNA
Ingezonden door MarketingOost
Meer informatie

Citymarketingcampagne ’30 days as a Hagenees’
Ingezonden door Gemeente Den Haag
Meer informatie

Regionale strategie Internationaal toerisme regio Utrecht
Ingezonden door Utrecht Marketing, namens samenwerkende marketingorganisaties
Meer informatie

DE JURY VAN DE NCNL AWARD

De jury van Netwerk Citymarketing Award bestaat uit de volgende leden:

Erik Braun - Juryvoorzitter NCNL Onderzoeker & docent EUR

Juryvoorzitter NCNL Onderzoeker & docent EUR

Meer informatie

Jurylid NCNL Zelfstandig adviseur, docent en Kwartiermaker citymarketing

Meer informatie
Ward Rennen - Jurylid NCNL en Directeur Eindhoven Museum

Jurylid NCNL Directeur Eindhoven Museum

Meer informatie

Jurylid NCNL
Wetenschapper, Spreker, Adviseur en Auteur

Meer informatie
Gré Beekers - Secretaris Netwerk Citymarketing Nederland

Secretaris/jurylid NCNL
Manager ZKA Consultants & Planners

Meer informatie

DE NETWERK CITYMARKETING AWARD

Wie leverde dit jaar een écht vernieuwende bijdrage aan de ontwikkeling van de citymarketing? Wat is het meest inspirerend voorbeeld of beste initiatief binnen het vakgebied?

Jaarlijks wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche. Dit gebeurt tijdens de Dag van de Citymarketing, voor en door de honderden citymarketeers, beleidsmedewerkers, adviseurs, studenten en andere belangstellenden die daar aanwezig zijn.

Er is één prijs, gekozen door zowel de vakkundige jury die haar sporen in de citymarketing verdiend heeft als het publiek tijdens de Dag van de Citymarketing.

 

Ook meedingen?

Iedere bijzondere of opvallende prestatie op het gebied van citymarketing komt in aanmerking voor nominatie! Van projecten en campagnes tot bijdragen van personen of acties van citymarketingorganisaties en steden.

Je kunt jezelf, jouw organisatie, of jouw inspirerend voorbeeld voordragen via het inschrijfformulier. De jury selecteert 3-5 genomineerden die zich mogen presenteren tijdens de Dag van de Citymarketing. De jury en het publiek kiezen daaruit gezamenlijk één winnaar van de Netwerk Citymarketing Award.

De jury kijkt onder meer naar de voorbeeldfunctie van de kandidaten, hun bijdrage aan het kennisniveau, en naar de vernieuwing, impact en effectiviteit van de prestatie.

Voor de NCNL Award 2018 is de inschrijftermijn verstreken. Er kan niet meer worden voorgedragen.